بحران کره منجر به جنگ هسته‌ای می‌شود
 
BASHIR
اعتقادی،سیاسی
 
 

به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، مايک بيلينگتون گفت، «لفاظي‌هاي شديد» کره شمالي و «پاسخ‌هاي تلافي جويانه» کره جنوبي احتمالا منجر به آغاز يک «جنگ گرماهسته‌اي (جنگ با بمب‌هاي هيدروژني) خواهد شد؛ جنگي که بايد با توجه و در نظر داشتن بحران اقتصادي که اکنون به اروپا و امريکا رسيده، مورد توجه قرار بگيرد.»
 
وي به پرس تي‌وي گفت: «اگر کره شمالي مانند گذشته دست به اقدام تحريک آميز ديگري مانند بمباران يک جزيره يا اقدامي در همين سطح بزند، کره جنوبي کاملا آماده است که پاسخ نظامي شديدي به چنين اقدامي بدهد.»
 
کره جنوبي روز چهارشنبه (۱۴ فروردين، ۳ آوريل) اعلام کرد اين کشور براي زماني که کره شمالي سلامت و امنيت شهروندان کره جنوبي را که در يک منطقه مشترک صنعتي در حال کار هستند تهديد کند، طرح‌هاي احتمالي نظامي درنظر گرفته است.
 
کيم کوان-جين، وزير دفاع کره جنوبي گفت: « ما در صورت جدي شدن اوضاع، طرحي احتمالي را آماده ‌کرده‌ايم که اقدام نظامي را نيز شامل مي‌شود.»
 
همچنين بعد از اينکه پيونگ يانگ اعلام کرد که با کره جنوبي در «وضعيت جنگي» به سر مي‌برد، پارک گوئن- هي، رئيس جمهور کره جنوبي اول آوريل به کره شمالي هشدار داد، هرگونه اقدام تحريک‌آميز اين کشور با «پاسخي محکم» مواجه خواهد شد.
 
بيلينگتون در اين باره هشدار داد: «ما در يک وضعيت جهاني هستيم که خيلي خيلي به جنگ نزديک است.»
 
بر پايه اين گزارش، علي رغم هشدارهاي پيونگ يانگ، سئول و واشنگتن ۱۱ مارس يک رزمايش مشترک نظامي را در نزديکي شبه جزيره کره آغاز کردند. در اين رزمايش که يک هفته به طول انجاميد، ۱۰ هزار سرباز کره‌اي و حدود ۳ هزار نيروي امريکايي شرکت کردند.
 
کره شمالي ۲۶ مارس در واکنش به اين رزمايش اعلام کرد که ارتش اين کشور بايد براي حمله به «تمام پايگاه‌هاي نظامي امريکا در منطقه آسيا-اقيانوسيه شامل کشور امريکا، هاوايي و گوام» و همچنين کره شمالي آماده شود.
 
پيونگ يانگ همچنين چند روز بعد ضمن اعلام اينکه با کره جنوبي در «وضعيت جنگ» قرار دارد، هشدار داد که هرگونه اقدام تحريک آميز از سوي سئول و واشنگتن يک جنگ همه جانبه‌هسته‌اي را در پي خواهد داشت.
 
امريکا ۳۱ مارس يک ناوشکن ضد هوايي را به منظور «دفاع از حمله احتمالي کره شمالي» به سواحل جنوب غربي شبه جزيره کره فرستاد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:آخرالزمان+جنگ هسته ای+ جنگ اتمی+بحران, :: 22:12 :: توسط : عبدالمهدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
بیانات مهم رهبر معظم انقلاب درباره ارزیابی از وضع کنونی و پيشرفت های ملت ایران/ مذاکره با امریکا آیاتاکنون به سوره"حمد"اینگونه نگاه کرده‌اید؟ خاطره‌ حاج سعید که بغض رهبر انقلاب را درآورد شکل گیری فضای جنگی بین چین و ژاپن روسیه برای جنگ آماده می شود شهیدی که جنت را به او نشان دادند گره گشایی از مردم، قبرمان را روشن می کند راه نجات گریه‌کردن برای امام‌حسین علیه السلام چه ثوابی دارد؟ ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عرفات و روضه حضرت عباس علیه السلام ده داستان کوتاه از زندگی جوادالائمه علیهم السلام اجمعین نظر درس‌آموز رهبر انقلاب درباره دختران بدحجاب چراغ سبز به دولت تركيه برای حمله به سوریه
نويسندگان